3e week - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Izabella Yavar Alvarez - WaarBenJij.nu 3e week - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Izabella Yavar Alvarez - WaarBenJij.nu

3e week

Blijf op de hoogte en volg Izabella

20 Mei 2015 | Chili, Santiago de Chile

Week 3

Woensdag
Vanmorgen werd Lelia gebeld door de instantie waar we gisteren waren voor haar gegevens, met de mededeling dat ze al ingeschreven stond sinds zei jong was.
Hele proces was dus niet nodig geweest en zij heeft gelijk haar RUT ontvangen.
Nu dus alleen nog documenten zoals paspoort aanvragen en dan is ook zij klaar.

In de avond met mn tante zelf pisco sour gemaakt! Heeeerlijk, ze zijn echt perfect gelukt!
Dat is de locale drank hier gemixt met verse citroenen en suikerwater.

Donderdag zijn we uit geweest naar een feest dat geweldig leuk zou moeten zijn..
Wat een drama!!!! Ik weet niet wat er precies was maar er hing zo'n rare sfeer en niemand leek er met elkaar te willen praten. Laat staan dansen.
Dan is het kennelijk ook hip om een rode broek te dragen, dat zie je echt zooo veel hier. Jonge jongens met een rode broek.... Ik snap het niet.... Blousje erboven, baard laten staan...
Nouja, voor mij hoeft het niet. Wel grappig om dan in een club te staan waar je ongeveer 30 rode broeken voorbij ziet schuiven..
Je mocht alleen buiten roken, prima... Maar dan mocht je drank niet mee, jammer
Ik denk dat we binnen een uur weer thuis in bed lagen... Letterlijk...

Vrijdag eigenlijk weinig gedaan..
Zaterdag werden we uitgenodigd voor een verjaardag van iemand die we niet kenden. Dat is hier heel normaal, zolang je je eigen drank maar mee neemt ben je van harte welkom.
Super gezellig gehad met een afterparty tot vroeg in de ochtend...
En weer wat mensen leren kennen, maar ook oude bekenden ontmoet

Maandag voor het eerst met mn tante naar buiten geweest om te hardlopen, dat willen we eigenlijk 3x in de week gaan doen..
Dan rennen we de straat waar we wonen helemaal uit en dan weer terug.. Zo rond de 4 of 5 kilometer denk ik.
Dinsdag nogmaals geweest met een vriend, en nu heb ik spierpijn haha

Verder brengen we veel tijd door in de malls en buiten lopen, wat natuurlijk weer niet zo goed voor de portemonnee is...
Steeds buiten de deur lunchen en drankjes doen op het terras...
Snel op zoek naar een baan ;)
Daarover gesproken... Maandag is mijn tante vrij en gaan we naar de kliniek.. Dan echt hahaha....

Vandaag (dinsdag) was het echt super warm!! Ik denk rond de 31 graden, mijn neefje zei dat ze op het nieuws verteld hadden dat het niet zo warm is geweest rond deze tijd sinds 1870
So far so good ;)
Weer iemand anders zei dat het morgen wel veel kouder zou worden, slechts 22 graden!
Nou, brrrr, gauw mn trui pakken hahahah
In de ochtend was het iets bewolkt en vannacht heeft het geregend, dus het was inderdaad wat frisser. Maar, inmiddels schijnt de zon weer lekker en is het nog steeds prima uit te houden :)

Het geld wat ik naar mn eigen rekening heb overgemaakt is nog steeds niet aangekomen.. Dinsdag contact gezocht met de rabobank, die gaven aan dat het wel 10 dagen kan duren, dus nog maar even geduld dan... Wordt wel een beetje spannend nu, heb het namelijk direct overgemaakt nadat ik mn rekening geopend had..

Mn plan Carlitos (om te bellen) ben ik niet zo blij mee..
Ik moet steeds losse bundeltjes kopen om te internetten en al met al heeft me dat al flink wat geld gekost.. Dus ik ga toch kijken of ik niet een abonnement kan afsluiten.
Maar goed, ook dan zal je wel weer een baan moeten hebben... ;)
En jahoor, net mn neefje gevraagd, maar je hebt dan inderdaad een baantje nodig, anders geen ander plan..
Wel gaf hij het advies een ander kaartje te halen, weer van een andere maatschappij die nog goedkoper zou moeten zijn
Dat maar gaan proberen dan...

Duss, vanmorgen vroeg uit bed om een beetje op tijd te zijn bij de registro civil..
De rij viel mee, nog 36 wachtenden voor u... Oh dat is dan exclusief alle mensen die voorrang krijgen, dat zijn ouderen, zwangeren, mensen met kinderen onder de 6 en gehandicapten... Op zich wel een vriendelijke regel, maar als ze na 2uur wachten dan eindelijk bij nummer B069 zijn en jij bent B070 en er gaan 3 mensen voor wat minder leuk haha...
Nouja..... pling...We zijn aan de beurt hoor!
Lelia: Goedemorgen, ik kom mijn identiteitskaart aanvragen.. Meisje achter de balie: maar je bent geen chileense. Lelia: ja dat ben ik wel, ik heb mijn rut doorgekregen van je collega op het andere kantoor.
Ok, prima... Tik tik.... Nummer niet bekend, wat is je naam? Tik tik.... Computer says noo....
Lelia staat dus helemaal niet geregistreerd als chileense en dat nummer wat ze heeft gehad hebben kennen ze daar niet....
Uiteindelijk zijn we dus weer terug bij af!
Dan beginnen we vrijdag maar weer overnieuw op dat andere kantoor... Morgen is het namelijk een feestdag dus zijn de kantoren gesloten...

Welkom in Chile?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

Week 4

20 Mei 2015

3e week

13 Mei 2015

Week 2

05 Mei 2015

1e week in Santiago
Izabella

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 1996

Voorgaande reizen:

21 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: