Week 4 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Izabella Yavar Alvarez - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Izabella Yavar Alvarez - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Izabella

27 Mei 2015 | Chili, Santiago de Chile


Deze week een wat korter verslagje
Het begint nu echt flink af te koelen, met name 's avonds en 's nachts merk je dit.
Wat zijn we toch ontzettend verwend in NL met onze centrale verwarming.
Afgelopen dagen waren ook steeds bewolkt, dus opwarmen in de zon was er ook niet echt bij. Inmiddels slaap ik onder zo'n 5 dekens haha
Maar.... Gelukkig schijnt sinds 2 dagen het zonnetje weer wat een hoop scheelt.

Vorige week woensdag hebben we een feestje gehad.
Een hele grote locatie en goed opgezet feest, maar wel erg prijzig.
Weer een aantal bekenden tegen gekomen wat dan weer erg leuk is.
Er was nu zo'n groot feest omdat het donderdag weer een nationale feestdag was dus iedereen was weer vrij.
Op vrijdag zijn we weer uit gegaan, in eerste instantie gingen we naar de club waar we in het eerste weekend ook geweest waren. Maar toen we uit de taxi stapten zagen we niemand die überhaupt de 20 voorbij zou komen. Hier had ik weinig trek in haha...
Na een telefoontje weer in de taxi gestapt en naar het huis van een vriend gereden.
Hier hebben we een aantal drankjes gedaan waarna we een uitnodiging kregen voor een andere club. Hier moesten we wel even over nadenken omdat dit diezelfde club was waar we de laatste keer maar een uur geweest waren.
Toen ik dit vertelde werd mij op het hard gedrukt dat vandaag wel echt leuk zou worden... Nou vooruit, toch maar heen dan...
En.... Super leuke avond gehad! Wederom weer wat mensen leren kennen waardoor we de volgende dag ook gelijk weer een feestje hadden ;)
Wat ik wel nog even kwijt moet... Volgens mij hebben de chileense jongens hier een geheime website ofzo hahah.... Wat trek ik aan vandaag?! De vorige keer liep iedereen natuurlijk in zijn rode broek, vrijdag waren de geruit blousjes aan de beurt.

Verder begin ik mij doordeweeks wel een beetje te vervelen, de malls heb ik inmiddels wel gezien en alle regelzaken zijn gedaan
Oja! Jullie zullen het inmiddels wel gelezen hebben maar Leli heeft nu eindelijk haar ID kaart aan kunnen vragen... Wederom konden wij 2 uur in de rij, maar dit keer was het gelukkig het wachten waard.
Om dit te vieren zijn we naar een bekend restaurantje gegaan waar ze heerlijke broodjes hebben
Ik heb natuurlijk trouw mijn Churrasco besteld, dat is een broodje met heel dun gesneden en gebakken vlees met daar bovenop tomaten en gepureerde avocado.
Om je vingers bij op te eten!!!

Wat wel opvallend is, is dat alles een stuk duurder is geworden. Voor een lunch met zn 2en, dus 2 broodjes en 2 drankjes waren we rond de 20 euro kwijt. Dat is dan inclusief fooi wat ze hier gewoon op de bon erbij zetten haha
Ook in de supermarkt en winkels merk je dat de prijzen aan het stijgen zijn, met sommige dingen zit je gewoon op Nederlands niveau
Dat was eerder niet zo, en ook huizenprijzen kunnen flink oplopen. Als je een knap appartement wilt in een goede buurt ben je toch al gauw rond de 500.000 pesos kwijt, dat is dan de kale huur, waar je gas, water, licht en onderhoudskosten voor het complex nog bij komen. Dus reken nog eens 150 of 200.000 erbij. In euro's kom je dan op 900 a 1000 per maand!
Dan te bedenken dat je met sommige fulltime banen slechts 500.000 in de maand krijgt. Ongelofelijk eigenlijk.
Dat verklaart wel waarom alle jongeren zowat nog thuis wonen en degene die plannen hebben met vrienden samen gaan wonen...
Nu heb ik het dan over de goede/dure wijken he.... Mijn neefje vertelde dat je wat meer downtown, ook voor 200.000 all in kan zitten en de buurt dan nog steeds wel veilig is...
Maar.... Ik weet niet wat voor appartement je dan krijgt....

Ik wacht momenteel op een berichtje van mn neefje die in het zuiden woont, ik wil dan beginnen met een reis die kant op en een aantal weken weg blijven... Dan via een andere nicht weer terug en dan nog even naar mijn oma voor een paar dagen.
Hij moet even kijken met zijn werk wanneer hij een aantal dagen vrij kan nemen zodat we ook samen wat tijd kunnen doorbrengen

Met vlagen heb ik nu een wifi signaal in mijn appartement, maar over het algemeen werkt deze slecht...
Wel heb ik op de hoek van de straat een koffietentje zitten waar ik evt op de wifi kan, dus als iemand wilt skypen, kunnen we een afspraak maken en ga ik daar gewoon even naar toe.

Het geld wat ik naar mijn eigen chileense bank heb overgemaakt is nog steeds niet aangekomen.. Ik heb contact gezocht met de rabobank. Hun gaven aan dat het 10 werkdagen duurt om dit te verwerken. De 10e dag was dan afgelopen maandag maar dat was natuurlijk pinksteren bij jullie, gisteren heb ik niet kunnen kijken omdat het bankkantoor afgesloten was voor onderhoud van de machines. Dat gebeurt zo'n 4x per week ofzo, ze hangen dan een heel groot bord op de glazen deur dat je niet naar binnen kan en ik loop hier iedere keer vol tegenaan, wat een klein beetje gênant begint te worden hahah
Straks maar weer even kijken of het er nu eindelijk op staat en anders maar weer contact zoeken, begin er wel een beetje nerveus van te worden nu....

Nou... Genoeg gekletst....
Tot de volgende keer maar weer ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

Week 4

20 Mei 2015

3e week

13 Mei 2015

Week 2

05 Mei 2015

1e week in Santiago
Izabella

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 1985

Voorgaande reizen:

21 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: