1e week in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Izabella Yavar Alvarez - WaarBenJij.nu 1e week in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Izabella Yavar Alvarez - WaarBenJij.nu

1e week in Santiago

Blijf op de hoogte en volg Izabella

05 Mei 2015 | Chili, Santiago de Chile

Zoals beloofd hier een verslagje om jullie op de hoogte te houden...

Inmiddels al weer bijna een week in Chile. Wat vliegt de tijd zeg!!
Het afscheid op Schiphol viel me zwaar, maar ik vond het ontzettend leuk dat iedereen er speciaal naartoe was gekomen!
Bedankt daarvoor!!

Afgelopen week donderdag aangekomen en gelijk prachtig weer, heel vervelend de herfst hier....
Mijn 'huis', mijn nieuwe thuis bij mijn oom en tante bevalt prima.
Ik heb een redelijk ruime slaapkamer en een eigen badkamer waarvan ik de douche nog niet kan gebruiken omdat deze vol met spullen staat hihi
Maar ik heb zeker niet te klagen
Zit op een hele centrale plek met veel winkels in de buurt en om de hoek het metrostation, voor mijn deur is ook de bus stop dus beter kan het niet
Dan is er ook nog een sportzaal, zwembad en sauna aanwezig in het gebouw..
Vanuit mijn slaapkamer heb ik prachtig uitzicht op de bergen

Gisteren met Lelia naar de registró civil geweest om te vragen hoe het met de aanvraag van haar nationaliteit staat.
Er stond een inmense rij en we zagen de bui al een beegje hangen.. Gelukkig mochten we tussendoor onze vraag stellen.
Dat ging natuurlijk voor geen meter, ze hadden geen idee waar wij het over hadden en deden hier ook weinig moeite voor.
Van de 3 vrouwen die er stonden keek ons er maar 1 überhaupt aan.
Na nog wat geprobeerd te hebben kregen we uiteindelijk een gekrabbeld papiertje mee met een ander adres waar we het maar moesten proberen..
Omdat we er weinig voor voelden om hier nogmaals zo'n moeilijk gesprek te doen besloten we om naar de Nederlandse ambassade te gaan, die zullen ons vast wel helpen...

Daar aangekomen was er alleen een schoonmaakster aanwezig die ons wist te vertellen dat je zonder afspraak niet geholpen kon worden...
Dus gelijk maar een afspraak gemaakt voor de 6e, want 5 mei zijn ze natuurlijk alleen bereikbaar voor noodgevallen. Hopen dat we dan wat wijzer kunnen worden..

De spaanse taal gaat redelijk, maar in zulke gevallen sta je toch te hakkelen en te zweten om iets duidelijk te maken, en dan helpt zo'n chagrijnige kop ook niet.
Dus toch nog maar even oefenen ;)

Ik heb me aangemeld op Facebook bij de Nederlanders in Chile, hier kan je veel vragen stellen over van alles en ook hebben zij af en toe borreltjes samen.
Daarnaast bieden ze ook vacatures aan dus dat is altijd handig

Afgelopen weekend zijn we samen uit geweest, naar een discotheek waar we al eerder waren geweest.
Het deurbeleid/toegangsbeleid hier begrijp ik nog steeds voor geen meter.
Er staan dikke rijen en iedereen duwt elkaar aan de kant om vervolgens bij de security met je id te zwaaien en te 'smeken' of je naar binnen mag.
Als je dan binnen komt is de club bijna leeg....
Gelukkig ontvangen ze ons Nederlanders bijna met open armen (als ik uitga ben ik dus NL en geen chileense , dat begrijp je)
Dit keer kwamen we een groepje tegen die ons uitnodigden met hun mee naar binnen te gaan. Dat is natuurlijk grotendeels zodat hun zelf binnen kunnen komen door ons toeristen ;)
Maar toch een gezellige avond met ze gehad en een bijna gratis avond omdat de flessen pisco bleven komen haha...

De eerste dag hier hebben we gelijk een simkaart gekocht.
Thuis gekomen kregen we te horen dat we bij de grootste maar ook de duurste maatschappij van chile zaten
Dus zaterdag maar weer een nieuw kaartje gekocht
Voorlopig prepaid, ook hier snap ik helemaal niets van
Je hebt allemaal 'plannen' met verschillende namen
Ik heb nu dus plan Carlitos, geen idee wat het inhoudt maar ik heb internet en ik kan bellen dus het zal wel :P
Voorlopig houdt ik mijn Nederlandse whatsapp aan en bel ik alleen maar met mn chileense kaartje

Vandaag naar het costanera center geweest. Dat is een groot winkelcentrum hier.
Hier een aantal super leuke winkels gevonden voor je huis
Kan nu niet wachten om een eigen plekje in te richten!!

We redden het al aardig zo, zelfstandig met de bus en de metro.. Helemaal ingeburgerd ;)
Voorlopig ga ik hier niet met de auto rijden, het is zo chaotisch hier in het verkeer!
En ik zal dan ook opnieuw een examen moeten afleggen
Dus wederom... eerst nog maar even oefenen op mn spaans haha

Nou goed, tot zover mn eerste week
Wie weet volgt er nog eens een verslag :P
Ik zal er in ieder geval mijn best voor doen..

Liefs, Izabella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2015

Week 4

20 Mei 2015

3e week

13 Mei 2015

Week 2

05 Mei 2015

1e week in Santiago
Izabella

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 2006

Voorgaande reizen:

21 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: